Het was een druilerige woensdagmiddag.
De klas werkte stil aan een grammaticaoefening.

Maar achterin zat één jongen met zijn hoofd ergens anders.
Zijn ogen gericht op de grijze lucht, zijn gedachten bij een pvc-blaaspijp die hij thuis aan het bouwen was.

Niet over zinsdelen.
Wel over hoe hij er een laserpen op kon monteren.

“Remco…? Remco!”
De stem van juf Marja haalde me terug naar de werkelijkheid.
En hij dacht: waarom moet leren zó saai zijn?

Hij was niet ongeïnteresseerd.
Hij was nieuwsgierig.
Maar alleen als hij zag wat hij ermee kon doen.

Jaren later ontdekte hij dat dit niet alleen mijn probleem was.
Ook binnen organisaties worstelen mensen met leren dat voelt als moeten in plaats van willen.

Daar ligt de uitdaging.
En precies daar begon mijn missie.

Om leren weer leuk, relevant en haalbaar te maken.
Niet omdat het moet,
maar omdat het helpt om te worden wie je wilt zijn.

Voordat je gaat, er is nog een toetje!

  • 80% werkt niet achter een scherm

    Profiel foto van Remco van den Hout

    Remco van den Hout

    2 juni 20261 min
  • Een sprong vooruit

    Profiel foto van Remco van den Hout

    Remco van den Hout

    26 mei 20261 min
  • Met alleen kennen, kan je het nog niet

    Profiel foto van Remco van den Hout

    Remco van den Hout

    19 mei 20261 min