Voor KLM is het van essentieel belang dat het grondpersoneel veilig handelt als het aankomt op risicovolle procedures. Naast dat de medewerkers bewust moeten zijn van de veiligheid op de werkvloer, wordt evengoed verwacht dat men het tempo erin houdt. Om het KLM personeel te attenderen op zowel de veiligheid als het werktempo heeft digital learning bureau Bright Alley de bewustwordingscampagne Veilig & Vlot bedacht.
Als onderdeel van deze campagne ontwikkelde Digital Chefs de Veilig & Vlot Compliancy app voor het grondpersoneel.
Update: Op 18 november 2020 wonnen we GOUD met dit project bij de prestigieuze internationale Learning Technologies Awards. Een waardering om ontzettend trots op te zijn!
Digital Chefs is een professionele club die me heeft verrast op het design, de techniek en projectmanagement. Er wordt snel en efficiënt gewerkt met als resultaat een app waar onze wensen in zijn vertaald en mooi aansluit bij de diverse doelgroepen binnen KLM Ground Services.
- Jolanda Engelen, Learning & Talent Manager Ground Services, KLM Royal Dutch Airlines
723
Bright Alley kwam bij ons met de vraag of wij de welbekende 'Tinder'-navigatie (het swipen naar links of naar rechts om antwoord te geven) konden inzetten voor de Veilig & Vlot app. Het doel was om snel en eenvoudig dilemma's te beantwoorden en direct de impact van het antwoord te zien in een scorebalk. Onze UX designers gingen aan de slag met het onderzoeken van deze 'Tinder'-navigatie en kwamen zo, na het maken van een aantal prototypes en het doen van User Tests, tot de huidige interface van de app.
Voor het contentbeheer ontwikkelde wij voor de Veilig & Vlot app een gebruiksvriendelijk CMS. Naast het beheren van de content worden de antwoorden op de dilemma's als statistieken weergegeven. Zo kunnen de contentmanagers van KLM & Bright Alley in één oogopslag zien welke dilemma's aandacht nodig hebben en hier direct op anticiperen.
Challenge
Escape
Mind Your Step