Wereldwijs worden vanaf je eerste werkdag

Trip Around The World: On-boarding app voor medewerkers en uitzendkrachten

Inzicht krijgen in behoeften en doelen

De uitdaging

De Trip Around the World app hielp Air France-KLM en Transavia jarenlang nieuwe medewerkers op weg, maar veroudering en intensief onderhoud maakten vernieuwing noodzakelijk. Digital Chefs nam de uitdaging aan om de app te moderniseren en klaar te maken voor de toekomst.

Vernieuwen van design

Een modern en visueel aantrekkelijke uitstraling passend bij de merken Air France-KLM en Transavia.

Didactische verbetering

De opzet van de e-learning herzien voor betere kennisoverdracht en meer gebruiksplezier.

Onderhoudsarme opzet

Een app neerzetten die minder onderhoudsgevoelig en toekomstbestendig is.

Van concept naar leeroplossing

Onze aanpak: Slimme vernieuwing met oog voor gebruiksgemak

Een frisse start voor duizenden nieuwe collega’s!

1. Analyse en conceptontwikkeling

We brachten bestaande knelpunten en wensen in kaart om de juiste uitgangspunten te bepalen.

2. Het opzetten van een vernieuwd design

We ontwikkelden een intuïtieve, responsive interface die makkelijk schakelt tussen Air France-KLM en Transavia branding.

3. Didactische optimalisatie

De app bestaat uit vier verschillende vormen van E-learning. Twee van deze vormen “Geography Quiz” en “Match & Learn” bevatten gamification om de gebruiker uit te dagen zichzelf te verbeteren.

4. Technische realisatie

We kozen voor een architectuur die zorgt voor eenvoudig onderhoud en schaalbaarheid.

Wat was de impact

Het resultaat: Een toekomstbestendige app voor wereldwijde on-boarding

De gebruikers van de app kunnen heel eenvoudig wisselen tussen de bestemmingen en look-and-feel van Air France-KLM & Transavia.

Logo Digital ChefsDigital Chefs
Learning Technologies

Concrete cijfers

Meer dan 14.000 gebruikers.

Impact

Medewerkers leren sneller en leuker de wereldwijde bestemmingen kennen.

Future-proof

Onderhoudsarme architectuur.

Soort interventie

Mobiele app met 4 verschillende leermethodes

Voordat je gaat, er is nog een toetje!

  • 2x Winnaar - LTAwards

    Jumbo FANS – The Game: Onboarding met impact

    Jaarlijks ruim 25.000 nieuwe hulpkrachten effectief én inspirerend inwerken: dat was dé uitdaging van de Jumbo Academy. Hoe zorg je voor een onboarding die écht indruk maakt, zonder terug te vallen op standaard e-learning?

  • All Stars: The best guest experience

    La Place wil haar gasten een échte beleving bieden. Met deze serious game trainen medewerkers hun gastgerichtheid, samenwerking en productkennis. Allemaal binnen één spel.

  • Dilemma scoring: Continuous Compliance

    Een leeroplossing die compliance-training niet alleen effectiever, maar ook leuker maakt. Met dilemma’s en de vergeetcurve houden Jumbo distributiemedewerkers hun kennis continu op peil.