Een web-app voor talentontwikkeling

Talent Scan: Ontdek en gebruik je talent

Inzicht krijgen in behoeften en doelen

De uitdaging

De doorgroeimogelijkheden zijn voor het personeel van KLM de afgelopen tijd beperkter geworden. Om het personeel gemotiveerd te houden, zocht KLM een oplossing om haar medewerkers te enthousiasmeren in hun huidige functie.

Inzet gamification

Een speelse web-app voor talentontwikkeling

Toegankelijke tool

Een oplossing die werkt op elk device, zodat iedereen ermee aan de slag kan.

Zelfinzicht vergroten

Een laagdrempelige manier om persoonlijke talenten te ontdekken.

Van concept naar leeroplossing

Onze aanpak: een vertrouwde methode in een nieuw jasje

Een web-applicatie waarmee het KLM personeel op speelse wijze hun persoonlijke talent ontdekt.

1. Gebaseerd op bewezen methodiek

De opzet is geïnspireerd op Route 53, een eerdere app van Digital Chefs met de methodiek van Kessels & Smit als fundament.

2. Web-app voor maximale toegankelijkheid

Om alle KLM-medewerkers te bereiken, kozen we bewust voor een web-app in plaats van een native applicatie.

3. Interactief en speels ontwerp

Met gamification, verrassingen en een gebruiksvriendelijk ontwerp ontdekken KLM-medewerkers hun persoonlijke talenten.

4. Impact op de medewerker (resultaat)

Door herkenbare situaties ontdekken medewerkers hun unieke talenten, die ze samen met een KLM-trainer verder verdiepen.

Wat was de impact

Het resultaat: persoonlijke groei met blijvend effect

De Talent Scan laat medewerkers op een nieuwe manier nadenken over hun eigen kracht!

Remco van den Hout
Digital Learning Innovator & Founder, Digital Chefs

Concrete cijfers

Al meer dan 7.200 gebruikers.

Impact

Geeft medewerkers nieuw perspectief in hun huidige rol..

Future-proof

Schaalbaar en flexibel en inzetbaar voor meerdere doelgroepen binnen KLM.

Soort interventie

Responsive web-app.

Voordat je gaat, er is nog een toetje!

  • 2x Winnaar - LTAwards

    Jumbo FANS – The Game: Onboarding met impact

    Jaarlijks ruim 25.000 nieuwe hulpkrachten effectief én inspirerend inwerken: dat was dé uitdaging van de Jumbo Academy. Hoe zorg je voor een onboarding die écht indruk maakt, zonder terug te vallen op standaard e-learning?

  • All Stars: The best guest experience

    La Place wil haar gasten een échte beleving bieden. Met deze serious game trainen medewerkers hun gastgerichtheid, samenwerking en productkennis. Allemaal binnen één spel.

  • Dilemma scoring: Continuous Compliance

    Een leeroplossing die compliance-training niet alleen effectiever, maar ook leuker maakt. Met dilemma’s en de vergeetcurve houden Jumbo distributiemedewerkers hun kennis continu op peil.