KLM Royal Dutch Airlines

Anytime For You app

Resultaat

KLM biedt met ‘Anytime For You’ de mogelijkheid aan World Business Class-passagiers om tijdens vluchten maaltijden naar wens te bestellen. Digital Chefs realiseerde een unieke iPad app dat het KLM-cabinepersoneel tijdens het werk ondersteunt bij deze nieuwe service.

Digital Chefs dacht actief mee, nam initiatieven, heeft creatieve ideeën en is flexibel in tijd. Onze wensen zijn vertaald tot een prachtige app. Digital Chefs, bedankt!

- Wilma Baltes, Consultant Training Learning & Development, KLM Royal Dutch Airlines


96%

van het cabinepersoneel geeft de voorkeur aan de app in plaats van een klassikale training.
Didactisch fundament

Performance support

Performance Support is een manier van leren dat aansluit op het 70-20-10 model. 70% leer je uit de praktijk (informeel), 20% van mensen in je netwerk en slechts 10% uit trainingen en cursussen (formeel). Performance Support legt met name de nadruk op de 70%, het leren vanuit de praktijk. Dit gebeurt op basis van de Performance Support Piramide, waarbij je de medewerker vanuit procesondersteuning verdieping biedt. Ofwel tijdens het uitvoeren van functie-taken krijgt de medewerker toegang tot stappenplannen, ondersteunende informatie, e-learning, wiki en vele andere resources om de kennis te verrijken en bovenal te behouden.

KLM Learning & Development

Voor de uitrol van deze nieuwe service heeft KLM Learning & Development de opdracht gekregen om het KLM-cabinepersoneel van de World Business Class te trainen. In plaats van alleen een 'traditionele' klassikale training te geven hebben zij samen met Digital Chefs een iPad applicatie ontwikkeld die het personeel tijdens de werkzaamheden ondersteunt, informeert en van extra kennis voorziet op basis van de Performance Support methodiek.

Taken aan boord

Gedetailleerde informatie over de vluchtfases, taken en stappen die het KLM-cabinepersoneel aan boord uitvoert. Hier kan de medewerker de verdieping opzoeken en zichzelf verrijken met additionele kennis voor, tijdens en na het uitvoeren van de werkzaamheden.

Maaltijdservice

Het KLM-cabinepersoneel neemt de bestellingen op met de app. Na het opnemen van de bestellingen worden deze via de app overgedragen naar de iPad van de collega in de galley (keuken aan boord) die aan de slag gaat met het bereiden van de maaltijd en het opmaken van de borden. De instructies voor deze werkzaamheden zijn beschikbaar in de app, zowel tekstueel als visueel (foto’s en video).
© Digital Chefs  | 
Privacyverklaring  | 
Responsible Disclosure  | 
Algemene voorwaarden