Een aantal van onze collega's stonden voor een spannende uitdaging... De kwaadaardige professor BlackSheep wilde hét genetische experiment dat hem in een schaap heeft veranderd recreëren. Hiervoor voerde hij een cyberaanval uit op ons oude mainframe in de hoop geheime gegevens te bemachtigen, samen met het ontbrekende genetisch onderzoek. Om te voorkomen dat de professor onze firewall doorbrak, moesten onze chefs toegang krijgen tot de oude basis van Mr Q. De enige manier om binnen te komen, was door te krimpen tot de grootte van een muis met behulp van een krimpmachine. 😱 De technologie waaraan onze chefs werden blootgesteld was een beetje onstabiel en nog steeds experimenteel (duidelijk niet onze software). Hierdoor hadden we maar 60 minuten om de cyberaanval tegen te gaan en het mainframe te beveiligen voordat het effect van de krimpmachine wegebt en het een puinhoop zou worden.
Natuurlijk hebben we het niet over het ontwikkelingsproces van één van onze leeroplossingen, maar over een Escape Room die we in Londen bezochten. Door onze krachten te bundelen, duidelijk te communiceren (etherdiscipline) en al onze 5 zintuigen in te zetten, is het ons gelukt binnen de tijd te ontsnappen. Wat een teamwork! 🏆 En naast teamwork hebben we weer een nieuwe dosis inspiratie opgedaan voor het ontwikkelen van uitdagende en interactieve leeroplossingen, win-win.
Ook benieuwd naar onze team-, communicatie- en concepting skills? Of wil je ons uitdagen op het gebied van digitaal leren? Voor ons is geen uitdaging te groot (of klein). 😉