“Er is al veel voorbij gekomen vanavond. Zoals de woorden 'leergemeenschap' en 'community', maar wat ik nog niet voorbij heb horen komen is het woord 'partnership'. Remco, dankjewel! En daarvoor wil ik ook mijn collega Patricia naar voren laten komen. Want Patricia stond aan de basis van deze partnership. Ze zei tegen mij: “Je moet echt een keer met Remco praten.” Dat was haar openingszin. “Hij klopt gewoon, hij is leuk en we moeten met hem aan de slag.”. Dit is wat, de laatste 3 bijna 4 jaar, tot een sterke samenwerking heeft geleid. Door een open relatie te hebben wanneer het soms even niet werkt en elkaar aan te kijken van: “Hé, het is het spannend en waarom is het spannend?”. Maar ook te zeggen: “Ik wil iets gaafs maken, wil jij dat ook en dan samen kijken of dat lukt.”. Ik denk dat dit ons al een tijdje lukt en er zijn nog meer mooie dingen in de maak. Dat is ook een 'leergemeenschap'. Wat we samen, met twee teams, laten we dat zeker niet vergeten, vormgeven. Patricia bedankt dat je dit initieerde en mogelijk hebt gemaakt!”
Van trots en spanning stond het schaamrood mij op de kaken toen deze lovende woorden mij werden toegesproken door Robert van Jumbo Academy. Dit speciale moment ontvouwde zich afgelopen donderdag toen wij samen de prestigieuze Develhub L&D Impact Traject Award 2023 in ontvangst namen. Mijn reactie was een onhandig gestamel, waarin ik mijn dankbaarheid uitte naar mijn collega chefs voor hun onmisbare bijdrage. Zo'n succes is immers nooit het werk van één persoon.
Wat een enorme eer om deze award te winnen! Wij hadden het traject 'Jumbo FANS - On the road' voor deze categorie ingezonden. 'Jumbo FANS - On the road' is een digitale 'serious onboarding game' voor het sterk groeiende aantal bezorgers van Jumbo Supermarkten. Deze game hadden we een jaar eerder ingezonden voor de internationale Learning Technologies Awards, alleen was er toen nog te weinig bewijs om het succes aan te tonen en grepen we net naast de prijzen. Toen wij voor de Develhub Awards nieuwe resultaten ophaalden, waren we blij verrast door de positieve impact op de organisatie, de bezorgers én de klanten. Door een grondige evaluatie, gebaseerd op de vier niveaus van het welbekende Kirkpatrick model, en het toevoegen van een beknopte ROI (Return on Investment) analyse, wisten we de jury te imponeren en sleepten we de award in de wacht.
Het is fantastisch om een prijs te winnen en daarmee erkenning te ontvangen. Maar de grootste winst is voor… de organisatie. Tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten en dat leidt weer tot meer omzet, zo simpel is het. Toch merk ik vaak dat L&D-afdelingen het lastig vinden om hun bijdrage aan het succes van de organisatie te claimen. Zo lastig hoeft het helemaal niet te zijn. Met de aanpak van Digital Chefs, gericht op het ontwikkelen van succesvolle digitale leeroplossingen, laten we onze klanten ervaren hoe ze de bijdrage van L&D kunnen claimen. We bewijzen dat de professionele én persoonlijke ontwikkeling van werknemers wel degelijk een cruciale rol speelt in het succes van een bedrijf. En als kers op de taart krijg je de ingrediënten voor het winnen van prijzen er gratis bij! 🏆
Hoe kan ik je nog meer overtuigen om met ons samen te werken? Nou, ik kan je verklappen dat je de feestelijkheden en felicitaties na de prijsuitreikingen echt niet wilt missen! 🍾 😉
Remco van den Hout
Eigenaar / Managing Director Digital Chefs
📬 Wekelijks mijn (sterke) verhalen, tips en verrassende inzichten over Learning & Development in je mail?