“En…?”, staat er als notificatie op het scherm van mijn telefoon. Het is een WhatsApp-berichtje van mijn slager. “Van je slager?”, hoor ik je denken. Ja van mijn slager. Ik heb gisteren een mooi stukje biologisch vlees gekocht en bereid met mijn sous-vide machine. Sous-vide is een kooktechniek waarbij je ingrediënten vacuümverpakt en voor een lange tijd op een constante temperatuur gaart in een waterbak. Met als resultaat, altijd perfect gegaard voedsel.
“Maar vertel verder over je slager, waarom appt hij jou?” Oh ja, sorry! Hij appte mij om te vragen of het gelukt was om het 'ezeltje' te bereiden. Voordat je mij nu vraagt of ik ezel heb gegeten, ben ik je voor… Nee, het Ezeltje, ook wel 'tri-trip' genoemd, is een mager stukje vlees van het achterdeel van het rund. De reden dat dit zo genoemd wordt is omdat het vlees lijkt op een ezelsoor. Genoeg daarover, volgens mij heb je nu wel door dat koken mijn tweede passie is naast het bedenken en ontwikkelen van digitale leeroplossingen.
Toen ik de eerste keer aan mijn slager vroeg of hij ook aan 'minder populair' vlees kon komen, gaf hij mij zijn telefoonnummer. “Stuur mij een paar dagen van tevoren een berichtje en ik zorg ervoor dat ik het zaterdag in huis heb”, was zijn antwoord. Sindsdien hebben we regelmatig contact over Whatsapp, delen we onze passie voor kwaliteitsproducten en deel ik het eindresultaat op Instagram. Af en toe krijg ik een extraatje bij mijn bestelling. “Om uit te proberen.” Voor mij een reden om trouw te blijven aan deze leverancier, die weet waar klantvriendelijkheid voor staat!
Een persoonlijke band als deze streven wij ook na met onze klanten. Alleen als de samenwerking een win/win is, realiseer je de beste oplossingen voor de medewerker. De voornaamste reden dat wij al jarenlang nauw samenwerken met o.a. KLM en Jumbo Supermarkten. Naast onze 'kwaliteitsproducten' uiteraard. 😉
Is klant-/gastvriendelijkheid te trainen?
Ja zeker! Ga samen met de doelgroep op zoek naar het gezamenlijke doel, een gezamenlijke passie. Zo hebben wij recentelijk voor La Place restaurants een serious onboarding game ontwikkeld. “All Stars - The Best Guest Experience”. Waarbij, door te spelen met een team van bevlogen La Place medewerkers, de gewenste gastbeleving wordt gesimuleerd. En het 'hart voor de horeca' de gezamenlijke passie is.
Mijn (eerste) passie is om de persoonlijke ontwikkeling van velen te ondersteunen met gebruiksvriendelijke digitale leeroplossingen. Deel jij die passie ook? Stuur mij een berichtje en laten we samen bouwen aan een succesvolle en jarenlange samenwerking!
Remco van den Hout
Eigenaar / Managing Director Digital Chefs
📬 Wekelijks mijn (sterke) verhalen, tips en verrassende inzichten over Learning & Development in je mail?