Hoe houd je reputatieschade buiten de deur?

imagO: Voorkom reputatieschade

Inzicht krijgen in behoeften en doelen

De uitdaging

KLM is verantwoordelijk voor het voorkomen en beperken van schade, veroorzaakt door een online escalatie, aan de reputatie van KLM.

KLM vroeg ons om een manier te ontwikkelen waarmee social media agents vroegtijdig reputatie risico’s kunnen herkennen en rapporteren, en tegelijkertijd blijvend getraind en geïnformeerd blijven over unieke scenario’s uit de praktijk.

Training nieuwe agents

Nieuwe medewerkers snel en effectief leren om reputatie-issues te signaleren.

Blijven leren

Bestaande teams voorzien van actuele cases en kennis om alert te blijven.

Efficiënt kennisdelen

Praktijkcases breed beschikbaar stellen om trends en leerbehoeften te monitoren.

Van concept naar leeroplossing

Onze aanpak: een app die traint, informeert en activeert

Hoe zorgen we dat elk potentieel reputatie-incident wordt opgemerkt?

1. Behoeftes in kaart brengen

In nauwe samenwerking met KLM kregen we meer inzicht in de signalen die social media agents moeten herkennen en wat nodig is om hen te ondersteunen.

2. Een slim concept

Op basis van die inzichten hebben we een concept bedacht dat niet alleen inzetbaar is voor onboarding, maar ook actueel en flexibel genoeg om bestaande agents scherp te houden.

3. Inhoud en scenario’s

De app maakt gebruik van herkenbare scenario’s, gebaseerd op bestaande cases, waarmee agents kunnen oefenen, reflecteren en hun kennis kunnen verdiepen.

4. Impact op de medewerker (resultaat)

Met de imagO app hebben social media agents de tools in handen om reputatiegevaar vroegtijdig te herkennen en aan te pakken.

Wat was de impact

Het resultaat: meer alertheid en kennisdeling

Voor KLM zijn innovatie, efficiëntie en klantgerichtheid belangrijke pijlers. Ook dat zien we terug in de samenwerking met Digital Chefs. Met als resultaat een leeroplossing zoals de imagO app die ertoe doet!

Marty Aarts
Corporate HR L&D Learning Consultant, KLM Royal Dutch Airlines

Gebruikerservaring

ImagO maakt leren eenvoudig en direct toepasbaar.

Impact

Vroegtijdige signalering van potentiële reputatie-issues.

Future-proof

Nieuwe scenario’s kunnen eenvoudig worden toegevoegd.

Soort interventie

Mobiele app om social media cases mee te simuleren.

Voordat je gaat, er is nog een toetje!

  • 2x Winnaar - LTAwards

    Jumbo FANS – The Game: Onboarding met impact

    Jaarlijks ruim 25.000 nieuwe hulpkrachten effectief én inspirerend inwerken: dat was dé uitdaging van de Jumbo Academy. Hoe zorg je voor een onboarding die écht indruk maakt, zonder terug te vallen op standaard e-learning?

  • All Stars: The best guest experience

    La Place wil haar gasten een échte beleving bieden. Met deze serious game trainen medewerkers hun gastgerichtheid, samenwerking en productkennis. Allemaal binnen één spel.

  • Dilemma scoring: Continuous Compliance

    Een leeroplossing die compliance-training niet alleen effectiever, maar ook leuker maakt. Met dilemma’s en de vergeetcurve houden Jumbo distributiemedewerkers hun kennis continu op peil.