KLM Online Reputation Management (ORM) is verantwoordelijk voor het voorkomen en beperken van schade, veroorzaakt door een online escalatie, aan de reputatie van KLM. Een van de belangrijkste onderdelen hiervan is het trainen en instrueren van de social media agents (de medewerkers aan de andere kant van het scherm), hoe een potentieel reputatie gevaar vroegtijdig te constateren en rapporteren.
Digital Chefs ontwikkelde de gebruiksvriendelijke imagO app om social media agents enerzijds te trainen in het herkennen van reputatie gevaar, anderzijds voortdurend te informeren over unieke scenario’s waar ze in de praktijk tegenaan kunnen lopen.
Voor KLM zijn innovatie, efficiëntie en klantgerichtheid belangrijke pijlers. Ook dat zien we terug in de samenwerking met Digital Chefs. Met als resultaat een leeroplossing zoals de imagO app die ertoe doet!
- Marty Aarts, Corporate HR L&D Learning Consultant, KLM Royal Dutch Airlines
Het unieke aan de imagO app is dat de app gebruikt wordt om zowel nieuwe social media agents te trainen als bestaande agents van naslag te voorzien en te informeren over unieke praktijk ‘cases’. Waar voorheen een case met potentieel reputatie gevaar slechts langs één agent ging kan KLM ORM deze case aan alle social media agents voorleggen. Dit houdt niet alleen de social media agent scherp, maar KLM ORM ziet ook op welke onderwerpen er meer kennis benodigd is.
Train me
Quick reference