Minder KLM cabinepersoneel op lange vluchten resulteert in het optimaliseren van de maaltijdservice. Sinds november 2016 vliegt op een intercontinentale vlucht telkens één stewardess of steward minder mee. Dat betekent dat er minder mensen zijn om de maaltijden rond te brengen en op te halen. Door onder andere de trays (dienbladen) kleiner te maken, kan het cabinepersoneel meer passagiers bedienen en zit de passagier minder lang met hun tafel uitgeklapt. Waardoor er meer tijd is voor de passagier zelf.
Digital Chefs ontwikkelde voor het cabinepersoneel een informatieve & interactieve app om bekend te raken met de veranderde werkmethodiek.
In een zeer korte tijdsspanne heeft ons team samen met KLM InFlight deze doelgerichte oplossing neergezet. Sterk staaltje teamwerk!
- Remco van den Hout, Creative Director, Digital Chefs
> 3.500
Samen met de afdeling KLM InFlight Services hebben wij de veranderingen in de werkzaamheden in kaart gebracht en onderverdeeld in een overzichtelijke structuur. Een vlucht bestaat uit meerdere services, een service bestaat uit diverse taken en een taak bestaat uit verschillende stappen aangevuld met aanvullende informatie. Door deze structuur toe te passen navigeert de cabine medewerker binnen een logische hiërarchie naar het onderwerp wat op dat moment relevant is.
Informatieve versie
Interactieve versie