De gebruikers van de app kunnen heel eenvoudig wisselen tussen de content en look-and-feel van Air France/KLM en Transavia

Als onderdeel van de on-boarding van nieuwe medewerkers en uitzendkrachten gebruikt Air France/KLM en Transavia de Trip Around the World app. Met behulp van deze app maak je kennis met alle bestemmingen en leer je de bijbehorende airport/city codes. Digital Chefs is gevraagd om de sterk verouderde app in een nieuw jasje te steken en uitdagender te maken.

Air France/KLM en Transavia maken al jaren gebruik van de Trip Around the World app om hun medewerkers en uitzendkrachten kennis te laten maken met de vele bestemmingen waarop zij vliegen. Alleen was de app dusdanig verouderd dat het onderhoud voor KLM Learning & Development een flinke opgave was geworden. Vandaar de keuze om de app een hedendaags uiterlijk te geven, de didactiek achter de e-learning te herzien en de app minder onderhoudsgevoelig te maken.

E-learning
De app bestaat uit vier verschillende vormen van E-learning. Twee van deze vormen “Geography Quiz” en “Match & Learn” bevatten gamification om de gebruiker uit te dagen zichzelf te verbeteren.

1. Geography Quiz
Op een wereldkaart wordt een stad aangewezen en vier potentiële goede antwoorden gepresenteerd. De gebruiker dient het juiste antwoord te kiezen om naar de volgende vraag te gaan. Geef je een fout antwoord gaat dit ten koste van je score en de uiteindelijke reward die je behaalt.

2. Match & Learn
Probeer binnen de tijd de bestemmingen te matchen aan de bijbehorende code. De tijd die over is wordt opgeslagen zodat de gebruiker uitgedaagd wordt zijn tijd te verbeteren.

3. Flip cards
De traditionele vorm van leercontent ‘stampen’ maar dan in een digitaal jasje. Draai de flip cards om en ontdek of het antwoord overeenkomt met hetgeen je in gedachten hebt.

4. Overview
Een gestructureerd overzicht van alle bestemmingen, locaties op de kaart en de bijbehorende code.

Verschillende rewards
Hoe goed de gebruiker op “Geography Quiz” en “Match & Learn” scoort, bepaald de reward die de gebruiker ontvangt. De rewards bestaan uit: Couch potato, Day tripper, Backpacker en World Traveler. Hierdoor wordt de gebruiker geprikkeld om zijn scores te verbeteren.

Wisselen van luchtvaartmaatschappij
De gebruikers van de app kunnen heel eenvoudig wisselen tussen de content en look-and-feel van Air France/KLM en Transavia.

Onze taken:

  • User Interface (UI) Design
  • User Experience (UX) Design
  • iOS development (React Native)